Ponedeljek, 7. 10. 2019
Novinarja: Katja Kačinari
Jakob Pörš
Fotografije: Nedim Bričić
Na naši šoli ta teden poteka projekt Pogum. Danes smo načrtovali dejavnosti za cel teden in kako se bomo predstavili staršem v petek, 11. 10. 2019, na Vorančevem festivalu Pogum. Seznanili smo se tudi z 8 krogi odličnosti in črto odgovornosti ter ob tem spoznali pomen ODGOVORNOSTI.
Nekaj vtisov učencev 2. in 6. razredov s prvega dne:
»Najbolj mi je všeč, ko rišemo, kaj je nad in pod črto (odgovornosti). Delamo tudi kroge odličnosti in se najbolj posvečamo krogu odgovornosti. Zelo je bilo fajn.« (Eldar, 2. a)
»Meni je bilo všeč, da rišemo. Rišemo črto. Zgoraj narišemo, kar je dobro, spodaj pa , kar je slabo.« (Milana, 2. a)
Kaj ti pomeni črta odgovornosti? »Da se učimo, kaj je dobro in kaj slabo.« (Val, 2. a)
Kaj danes počnete? »Delamo plakate, da bomo v petek nastopali za starše.«
S čim se boste predstavili? »S predstavo Mojca Pokrajculja.« (Lenart, 2. b)
Kaj ti je danes najbolj všeč?
»Vse je zelo fajn. Radi delamo v skupinah.« (Anča, 2. b)
»Zelo dobro se mi je zdelo, ker smo naredili piramido iz lončkov.« (Žiga, 6. a)
»Veselim se, ker me zanima, kaj bomo delali.« (Staš, 6. a)
»Všeč mi je, ker ni pouka.« (Jure, 6. a)
»Všeč mi je, ker namesto pouka lahko izrazim svoje mnenje.« (Neo, 6. a)
Kaj ti pomeni pogum? »Da se znajdeš v neki situaciji.« (Patrik, 6. b)
Kaj meniš o današnjem dnevu? »Zdi se mi fajn, ker se nekaj naučimo o odgovornosti.
Kaj pa ti odgovornost pomeni? »Da smo odgovorni do okolja.« (Neca, 6. b)
»Učili smo se o krogih odličnosti in črti odgovornosti.« (Dino, 6. b)
Torek, 8. 10. 2019
Projektni teden se nadaljuje uspešno in kot načrtovano: še naprej se učimo novih
stvari in ustvarjamo vsebine, s katerimi želimo zapolniti posodobljene šolske
prostore.
Danes sva s Katjo pokukala v 7. b in 7. a in jih povprašala o njihovem dnevu. 7. b je
delal matematične naloge in kvize, 7. a pa je ustvarjal angleške napise. Del dneva je
bil športno obarvan, saj smo obiskali teniški klub Branik, kjer smo se preizkusili v
karateju, vaterpolu, tenisu, judu, smučanju, veslanju in ritmični gimnastiki. Izzivi, ki
smo jih bili deležni v športu, so nas sprostili po napornem dnevu.
Sreda, 9. 10. 2019
Priprave za petkov festival so že v polnem teku in naši načrti se počasi že skladajo v
celoto. Naši delovni učenci so danes povedali naslednje:
Kaj danes raziskujete?
»Vadimo za predstavo v petek in izdelujemo gozd.« (Sofija, 3. a)
»Pogovarjali smo se o tem, kaj bi napisali, risali miselne vzorce o odgovornosti, skozi
zgodbe in slike spoznali, kaj je odgovornost. Izbrali smo igro Rdeča kapica malo
drugače.« (učenci 3. b)
»Ustvarjamo igrače.« (Špela in Maruša, 4. a)
»Kako bi lahko naredili igre še boljše in če so te zabavne.« (Amata, 4. b)
»Vadimo nastop za starše. Nastopili bomo z dvema dramatizacijama in predstavitvijo
talnih iger.« (Lovro, Patrik, Hanna in Alisa, 5. a)
»Časovni trak.« (Nikita, 9. a)
»Pripravljamo učno uro za šeste razrede.« (Nikolas, 9. b)
Kdaj in kje boš to znanje uporabil?
»Lahko bi besede v igri uporabila v vsakdanjem življenju.« (Sofija, 3. a)
»V šoli, doma, v življenju.« (učenci 3. b)
»Igre bomo uporabili v podaljšanem bivanju.« (Špela in Maruša, 4. a)
»V petek, ko bodo prišli starši na druženje.« (Amata, Lea, Arijeta in Minu, 4. b)
»Da bomo lahko svojim otrokom povedali, kaj smo se igrali.« (Lovro, Patrik, Hanna in
Alisa, 5. a)
»V vsakdanjem življenju.« (Nikita, 9. a)
»Na razgovorih za službo.« (Nikolas, 9. b)
Zakaj naj bi to znali?
»Da bi to lahko videli drugi učenci.« (Špela in Maruša, 4. a)
»Ker nam bo pomagalo pri skupinskem delu.« (Amata, 4. b)
»Da starše nekako razveselimo in jim popestrimo dan.« (Lovro, Patrik, Hanna in
Alisa, 5. a)
»Da si bomo lahko bolje zapomnili učno snov.« (Nikita, 9. a)
»Ker je dobro, da znaš zanimivo predstaviti neko temo.« (Nikolas, 9. b)
Kako boš vedel, da je tvoje delo uspešno?
»Če bodo starši zadovoljni in bodo ploskali.« (Sofija, 3. a)
»Ker sva ga dokončali.« (Špela in Maruša, 4. a)
»Ker se bomo rade igrale s temi igrami.« (Amata, Lea, Arijeta in Minu, 4. b)
»Če bodo starši zadovoljni.« (Lovro, Patrik, Hanna in Alisa, 5. a)
»Ko bo moje delo pomagalo mlajšim.« (Nikita, 9. a)
»Ko bo učna ura zanimiva.« (Nikolas, 9. b)
Kaj je zate podjetnost?
»Ko smo ustvarjalni.« (Sofija, 3. a)
»Da imamo domišljijo.« (Amata, Lea, Arijeta in Minu, 4. b)
»Da si razdelimo delo in sodelujemo.« (Lovro, Patrik, Hanna in Alisa, 5. a)
»Da delaš nekaj, v čemer uživaš in dobiš denar.« (Nikita, 9. a)
»Ko uspešno in hitro opraviš delo.« (Nikolas, 9. b)
Četrtek, 10. 10. 2019
V četrtek sva s Katjo povprašala o projektu pogum 8. in 1. razrede. Vsi so nama
podali zelo dobre in zanimive odgovore, predvsem prvi razredi, ki pripravljajo
svoje igre.
8. b razred končuje likovno razstavo, pravijo, da vse poteka gladko in brez večjih
težav pri postavljanju razstave. Učenci 8. a razreda pridno vadijo za jutrišnjo
predstavo.
Kaj danes raziskujete?
Danes izdelujemo človek ne jezi se, ker jutri pridejo starši in se bomo igrali
družabne igre. (Gašper, 1. b)
Vadimo za jutrišnji nastop, delamo plakat za jutrišnjo predstavo, delamo
brošure, itd., večino stvari smo že končali. (Nikola in Rok 8. a)
Danes sem poslikala podstavek kipa Prežihovega Voranca (Neli, 8.b)
Kako boš vedel, da je tvoje delo uspešno?
Ko bomo naredili vse figure (zamaške) in naredili leseno kocko.
(Gašper in Jaro, 1. b)
Če bo učiteljica rekla, da je vse v redu, če bodo starši zadovoljni s predstavo in
ko bo glasba v predstavi točna (Nikola, Rok in Ela, 8. a)
Ko bodo ljudje občudovali našo razstavo (Ariton in Žan, 8. b)
Ali si zadovoljen z dosedanjim delom svoje skupine?
Da, vse igre so nama všeč (Gašper in Jaro, 1. b)
Zelo, danes smo se vsi zelo potrudili (Ariton, 8. b)
Kako si ta teden pomagal svoji skupini pri delu?
Pri človek ne jezi sem barval polja in izbral barve figur (Gašper, 1. b)
Z izdelavo napovednika za našo predstavo (Nikola, 8. a)
Z raznimi idejami za brošure in pri izdelavi predstave (Rok, 8. a)
Kaj je zate podjetnost?
Da opravljaš delo, ki ti je zanimivo (Neli, 8. b)
Petek, 11. 10. 2019
Prežihov festival poguma
V petek, 11. 10. 2019, se je na naši šoli zaključil projektni teden Pogum, v katerem
smo učenci razvijali veščine podjetnosti. Ob tem smo lahko sami organizirali
dejavnosti, dajali ideje, bili bolj samostojni in polni pozitivne energije.
Dopoldan so v razredih potekale generalke in še zadnje priprave na popoldanski
Prežihov festival pogum. Učenci smo pripravili pester program in razne dejavnosti, ki
so potekale tako v šolski avli kot v učilnicah in na katerih so obiskovalci lahko aktivno
sodelovali.
Festival se je pričel ob 16. 00. Najprej so naši najmlajši učenci zaigrali predstave, kot
so Muca Copatarica na obisku v šoli, Sovica Oka, Mojca Pokrajculja, Rdeča kapica
nekoliko drugače in se s starši igrali igre, ki so jih sami ustvarili.
Ob 17. 00 je bila v šolski avli uradna otvoritev festivala in odprtje likovne razstave, ki
jo je pripravil 8. b razred. Obiskovalci so si lahko ogledali umetnine učencev naše
šole. Staršem smo tudi predstavili, kako je potekala organizacija likovne razstave.
Obiskovalci so si lahko ogledali parodijo 8. a razreda z naslovom “Rabimo pravila”,
časovni trak: sprehod skozi zgodovino Slovenije, ki so ga pripravili učenci 9.
razredov, 7. razredi so pripravili angleški kviz na temo Pogum in tekmovanje iz
zabavne matematike, 6. razredi pa so predstavili ekološko temo: kako živeti z naravo
in recikliranje.
Obiskovalce smo pogostili s tradicionalnim Prežihovim loncem, rogljički in slastnimi
piškoti ter maffini, ki so jih pripravili učenci 9. b razreda.
Vsak razred je zbiral prostovoljne prispevke. Učenci posameznega razreda bomo sami
odločili, čemu bomo denar namenili.